wtorek, 23 lipca 2013

Wegetariańskie spaghetti z cukinii

Witajcie!
Dziś chciałabym Wam zaprezentować na prawdę pyszne wegetariańskie spaghetti a cukinii, suszonych pomidorów i mozarellii. Pomysł zaczerpnęłam z warsztatów, na których byłam w trakcie festiwalu (pisałam o nich wcześniej), jednak trochę go zmodyfikowałam. Pierwotnie spaghetti było z surowej cukinii i sosu ze zmiksowanych pomidorów surowych i suszonych. Ja zaprezentuję swoją modyfikację, która wyszła mi poniekąd spontanicznie. Doskonałe danie jako obiad, kolacja lub przekąska.


 Potrzebne składniki:
  • cukinia (jeśli jest mała to dwie), najlepiej młoda
  • 6 połówek suszonych pomidorów w zalewie z oleju + tenże olej
  • 1/2 dużej kulki mozarelli (ok.60-70 gr)
  • kilka listków bazylii
  • kawałek żółtej papryki do dekoracji (może być czerwona)
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:
  1. Cukinię kroimy najlepiej specjalną obieraczka do warzyw na cieniutkie paseczki, a te następnie kroimy w cienkie paseczki. W garnku zagotowujemy wodę i blanszujemy krótko cukinię. Odcedzamy.
  2. Pomidory suszone kroimy na małe kawałeczki, bazylię zwijamy w rulonik i kroimy w poprzek, mozarellę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Papryke kroimy w krótkie paseczki.
  3. Na talerz wykładamy porcję makaronu z cukinii, skrapiamy oliwa z suszonych pomidorów, na cukinię układamy suszone pomidory, mozarellę, solimy i pieprzymy. Całość posypujemy dużą ilością bazylii i dekorujemy kawałkami żółtej papryki. 
  4. Pałaszujemy do ostatniego kawałeczka :) Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Mmm *.*

    Zapraszam do siebie na Candy :>

    OdpowiedzUsuń
  2. o mogłby mnie ktoś poczęstować takim wege spaghetti :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam cukinię, trzeba jej poświęcić kolejnego posta! Pozdrawiam, miło u Ciebie, lubię ludzi z pasją!

    OdpowiedzUsuń