sobota, 20 lipca 2013

Jarmuż w roli głównej, dżem truskawkowy w epizodzie, czarna porzeczka, buły jagodowe i ogród

Witam wszystkich!
Dzisiaj post zaległościowy, ponieważ ostatnio nie miałam czasu zasiąść przed monitorem i czegokolwiek napisać. No i teraz mam: duuuuużo do nadrobienia ;) Przyczyniły się do tego czarne porzeczki i haftowanie xxx. Zostałyśmy z mamą obdarowane kilogramami czarnej porzeczki i tak przez dwa dni robiłyśmy soki w sokowniku, a wczoraj narobiłam masę dżemów z tych owoców. I w efekcie, już nie mogę patrzeć na czarną porzeczkę! Poza tym późnymi wieczorami do godzin nocnych wyszywałam małe wzorki krzyżykowe bo wtedy oganiała mnie wena twórcza no i miałam wówczas chwilę na to, aby dosiąść do kanwy.

Z pierwszych zaległości przedstawiam wam zupę z jarmużu i pancakesy otrębowe w kształcie motylka i gwiazdki. Dodatkiem do nich był tegoroczny dżem truskawkowy mojej produkcji. Zupę z jarmużu gotowałam na zbiorach z własnego ogrodu, z tego oto stopniowanego zielnika:




 W zielniku znajdują się m.in.: bazylia, lubczyk, estragon, cząber, dwa gatunki mięty, melisa, szczypiorek, pietruszka, seler, por, pomidorki koktajlowe, rozmaryn, tymianek. Chyba o niczym nie zapomniałam :)
Wspomniane pancakesy zrobiłam zaraz po zakupieniu foremek silikonowych z biedronce, które świetnie zdają egzamin. Przed zakupem wahałam się, czy aby na pewno upieczone ciasto będzie chciało łatwo wyjść i czy nie będzie rozpływać się po bokach. Ale na szczęście wszystko grało jak należy :)
Zupka wyszła pyszna, wszystkim smakowała :)



 Dzisiaj w sobotę z okazji dnia wolnego moja kochana mamusia zrobiła nam bułeczki drożdżowe z jagodami. Pisząc tego posta wcinam jedna z nich (to już czwarta!!, ale na szczęście mam dziś w planach jeszcze zajęcia ruchowe, więc mam nadzieję że mi nie zaszkodzą :)), bo są tak pyszne. Marzyły mi się takie domowe bułeczki.        Dziękuję Ci, mamo!!


A na dokładkę jeszcze trochę zdjęć naszego przydomowego ogrodu i kwitnących, już bądź jeszcze, roślin i kwiatów.
Pierwsze kwitnące Gradiole:



 Lilie:


 Kwitnące od dłuższego czasu Dalie:

Maciejka:

Funkie: 

I pierwsze kwiaty Milinu:



Życzę Wam kochani udanego weekendu!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz